2012/06/04

W infografice utrzymanie uwagi odbiorcy jest drugim, co do ważności, priorytetem projektanta. Nic tak nie nudzi, jak zwykłe przedstawienie liczb. Nawet zilustrowane dane pozostają tylko danymi i nadal nie wyglądają atrakcyjnie. Przekonali się o tym twórcy filmu o sieci Pinterest.

Akurat w tym przypadku widać jeszcze jeden błąd – niedokładna wizualizacja liczb. Zwróćcie uwagę na to, że dla autora infografiki liczba 6 jest wizualnie większa od liczby 8. Ale nie to jest tematem tego wpisu.

W przypadku, gdy pracujemy z wideoinfografiką, utrzymanie uwagi załatwiamy przy pomocy animacji. Ale co robić, gdy mamy statyczny obraz?

Trzeba poprowadzić widza przez infografikę przy pomocy wspólnego mianownika dla prezentowanych liczb. W przypadku, gdy chcemy pokazać liczbę samobójstw dokonanych na moście takim mianownikiem jest most.

Jeśli jest to opowieść o biznesie dżinsowym, to takim motywem przewodnim jest materiał denim.

Właśnie dlatego idea, którą chcemy przekazać, jest ważniejsza od samych danych.

[Autor zdjęcia tytułowego: http://www.flickr.com/photos/itodd76/]

Brak komentarzy do "Zasady projektowania infografiki: 2. utrzymanie uwagi odbiorcy"
© 2009 by TheStory Digital Branding