2012/05/28

Dobra infografika nie prezentuje danych, tylko tezę. Pokazuje ideę, a nie liczby. W jaki sposób to zrobić? Przykład z własnego podwórka.

Ideą infografiki jest pokazanie różnic pomiędzy miastami pod względem liczby fanów na Facebooku i liczby aplikacji na iPhone’a dostępnych w App Store.

Na początku designer pokazał miasta z uwzględnieniem liczby fanów na Facebooku.

W czym jest problem? Zabiliśmy ideę, którą chcieliśmy przekazać. Ten sposób prezentacji nie pozwalał na pokazanie również liczb związanych z App Store. Co więcej przedstawiane miasta nie były czytelne i stały się mniej ważne, niż dane z Facebooka.

Jak udało się rozwiązać problem? Wystarczyło połączyć dane i wrócić do starej dobrej mapy, żeby infografika zyskała na czytelności. Punktem odniesienia dla liczb stały się ikony. Jedna ikona facebooka równa się 10.000 fanów, a jedna czerwona kropka w telefonie – jednej aplikacji. Wyrazy uznania dla designera.

Całość można zobaczyć na stronie TheMostSocialCities.com.

[Autor zdjęcia tytułowego: http://www.flickr.com/photos/camdiluv/]

Brak komentarzy do "Zasady projektowania infografiki: 1. prezentacja idei"
© 2009 by TheStory Digital Branding