Zdaniem Interaktywnie.com polskim miastom brakuje pomysłów na promocję w social media (źródło: lipiec 2010). Warszawa zmieniła tę opinię.
Zobacz online: um.warszawa.pl/facebook, youtube, twitter, blip
(zawartość strony jest aktualizowana przez pracowników urzędu miasta)
Od 2009 roku Warszawa prowadzi swoje działania w social media skupiając się głownie na społeczności Facebook. W lipcu 2010 r. miasto jako pierwsze w Polsce otrzymało status brand partnera YouTube. Rozszerzając swoją działalność na Twitter i Blip miasto zaczęło potrzebować nowego pomysłu na brand design w social media.
Przygotowaliśmy dla Warszawy raport podsumowujący działania wszystkich miast wchodzących w skład Indexu Anholta.
Największym problemem dla każdego miasta jest znalezienie motywu przewodniego dla komunikacji social media. Szukamy inspiracji w przestrzeni miejskiej. Powstaje pomysł stworzenia drogowskazu, który będzie kierował do różnych kanałów miasta i pojawiał się we wszystkich społecznościach, gdzie Warszawa jest obecna.
Przygotowujemy projekt brand channel na YouTube.com, który następnie adoptujemy do designu Blipa i Twittera. Rozwiązujemy problem linkowania z Twittera i Blipa na pozostałe kanały. Wspólnie z działem nowych mediów miasta wprowadzamy wspólną dla wszystkich kanałów identyfikację adresów: um.warszawa.pl/nazwa_kanału, np. um.warszawa.pl/youtube, um.warszawa.pl/facebook, um.warszawa.pl/blip, um.warszawa.pl/twitter.
Pracujemy nad awatarem i Landing Page miasta na Facebooku. Teraz fani marki na portalu mogą śledzić najnowsze wiadomości z czterech sfer życia Warszawy: kulturalnej, inwestycyjnej, ekologicznej i nowoczesnej. Wszystkie banery, treść linków i hiperłącza są edytowalne za pomocą specjalnie zaprojektowanego CMS. Landing Page jest aktualizowany przez pracowników urzędu miasta. Podobnie jak treść awataru, który informuje społeczność o zbliżających się wydarzeniach w Warszawie i na profilu: akcja Syrenka, odliczanie dni do otwarcia Centrum Nauki Kopernik.
Backstage albo robocze wersje, które z różnych powodów pozostały wersjami roboczymi: w Landing Page ożywiamy znak “Zakochaj się w Warszawie” – Kulturalnej – Inwestycyjnej – Ekologicznej – Nowoczesnej.