2010/11/02
autor: Dymitr Romanowski
kategorie: News, Social media

Warszawa w Social Media

Zdaniem Interaktywnie.com polskim miastom brakuje pomysłów na promocję w social media (źródło: lipiec 2010). Warszawa zmieniła tę opinię.

Zadanie: zaprojektować kanały Warszawy w social media (Facebook, YouTube, Twitter, Blip).

Zobacz online: um.warszawa.pl/facebook, youtube, twitter, blip
(zawartość strony jest aktualizowana przez pracowników urzędu miasta)

Od 2009 roku Warszawa prowadzi swoje działania w social media skupiając się głownie na społeczności Facebook. W lipcu 2010 r. miasto jako pierwsze w Polsce otrzymało status brand partnera YouTube. Rozszerzając swoją działalność na Twitter i Blip miasto zaczęło potrzebować nowego pomysłu na brand design w social media.

Przygotowaliśmy dla Warszawy raport podsumowujący działania wszystkich miast wchodzących w skład Indexu Anholta.

Największym problemem dla każdego miasta jest znalezienie motywu przewodniego dla komunikacji social media. Szukamy inspiracji w przestrzeni miejskiej. Powstaje pomysł stworzenia drogowskazu, który będzie kierował do różnych kanałów miasta i pojawiał się we wszystkich społecznościach, gdzie Warszawa jest obecna.

Warszawa drogowskaz

Przygotowujemy projekt brand channel na YouTube.com, który następnie adoptujemy do designu Blipa i Twittera. Rozwiązujemy problem linkowania z Twittera i Blipa na pozostałe kanały. Wspólnie z działem nowych mediów miasta wprowadzamy wspólną dla wszystkich kanałów identyfikację adresów: um.warszawa.pl/nazwa_kanału, np. um.warszawa.pl/youtube, um.warszawa.pl/facebook, um.warszawa.pl/blip, um.warszawa.pl/twitter.

Warszawa YouTube

Pracujemy nad awatarem i Landing Page miasta na Facebooku. Teraz fani marki na portalu mogą śledzić najnowsze wiadomości z czterech sfer życia Warszawy: kulturalnej, inwestycyjnej, ekologicznej i nowoczesnej. Wszystkie banery, treść linków i hiperłącza są edytowalne za pomocą specjalnie zaprojektowanego CMS. Landing Page jest aktualizowany przez pracowników urzędu miasta. Podobnie jak treść awataru, który informuje społeczność o zbliżających się wydarzeniach w Warszawie i na profilu: akcja Syrenka, odliczanie dni do otwarcia Centrum Nauki Kopernik.

Warszawa facebook wersja ostateczna

Backstage albo robocze wersje, które z różnych powodów pozostały wersjami roboczymi: w Landing Page ożywiamy znak “Zakochaj się w Warszawie” – Kulturalnej – Inwestycyjnej – Ekologicznej – Nowoczesnej.

Warszawa Facebook

Jeden komentarz do "Warszawa z nowym designem w Social Media"

Zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie na Najlepszy Blog Firmowy Roku 2010 w Polsce. To już trzecia edycja konkursu. Minione cieszyły się dużym zainteresowaniem blogujących firm , oraz mediów i branży. W Konkursie na Blog Firmowy Roku 2009 wzięło udział ponad 100 blogów. Organizatorem jest Dominik Kaznowski – wieloletni praktyk marketingu interaktywnego, autor znanego bloga kaznowski.blox.pl i wielu publikacji, m.in. książki „Nowy marketing w Internecie.” Celem konkursu jest wyłonienie wyróżniających się blogów korporacyjnych, integracja skupionego wokół nich środowiska oraz popularyzacja bloga jako efektywnego narzędzia PR. Blogi będą oceniane w następujących kategoriach: blog młody (3-6 miesięcy), blog dojrzały (6-12 miesięcy), blog profesjonalny (powyżej 1 roku), blog instytucji (istniejący minimum od 3 miesięcy). Zgłoszenia/przyjęcia będą przyjmowane do 30 dnia listopada do godziny 23:59. Swojego bloga do konkursu najlepiej zgłaszać wpisując jego adres + nazwę firmy w komentarzu pod http://blogifirmowe.wordpress.com/2010/09/14/to-jedziemy-blogi-firmowe-anno-domini-2010/ Szczegóły: blogifirmowe.wordpress.com

Dodany 2010-11-14 22:17:00 przez Magdalena
© 2009 by TheStory Digital Branding