A może należałoby odwrócić pytanie i zastanowić się nad tym, jak i dlaczego społeczności upadają? Pewnie słyszeliście zwrot “budowanie społeczności wokół marki”. Słyszałem go z tysiąc razy. Wszyscy wówczas kiwali głowami, ale nikt nie zadawał sobie pytania, czy społeczność buduje się wokół marki, czy tak naprawdę marka powstaje dla już istniejącej społeczności.
Odpowiedzi na te i inne pytania będziemy umieszczać w tym poście aktualizując go wraz z pojawieniem się nowych materiałów. Znajdą się tu najciekawsze prezentacje nie tyle o social media, ile o podstawach socjologii i psychologii społecznej. Mamy nadzieję, że dzięki temu stworzymy prawdziwy zbiór złotych myśli, który pozwoli zrozumieć, jak powstaje społeczność.
Zaczniemy sami.
Pytanie nr 1. Czy społeczność buduje się wokół marki?
Odpowiedź: Nie. Wystarczy sobie przypomnieć sobie podstawy marketingu. Produkt i marka zaspokajają potrzebę grupy. Dlatego to marka jest dla społeczności, a nie społeczność dla marki.
Pytanie nr 2. Jak powstaje ruch społeczny?
W swojej dowcipnej prezentacji na to pytanie odpowiada Derek Sivers tłumacząc mechanizmy prawdziwego przywództwa.
Pytanie nr 3. Jak zrobić szum w social media?
Odpowiada Alexis Ohanian, twórca Reddit.com, o tym jaki szum potrafi wywołać wieloryb o imieniu Mister Splashy Pants.
Pytanie nr 4. Jaki wpływ mają nasi znajomi na nasze życie?
Nicholas Christakis z Harvardu opowiada o tym, jak różne cechy – od szczęścia do otyłości – mogą się przenosić z osoby na osobę. Z naszego punktu widzenia Nicholas tłumaczy mechanizmy społeczne w taki sposób, który pozwala na nowo spojrzeć na kwestię targetowania, docierania z informacją o marce i produkcie do określonej grupy docelowej.
Zapraszamy do komentowania i odwiedzania wpisu (jego tag to “jak powstaje społeczność”). Jeśli chcesz być na bieżąco, wystarczy że zaprenumerujesz nasz RSS.